دلم شكسته شد از دستِ اين و آن بي تو چگونه پَر بكشم تا به آسمان بي تو؟   چقدر وعده ي فردا چقدر جمعه ي بعد؟ ببين كه بر لبم آقا رسيده جان بي تو براي چشم به راهت تمام ثانيه ها چه كُند ميگذرد صاحب الزمان بي تو قسم به جان عزيزت، عزيز خسته شدم از اين همه سفر ِ… بیشتر »

موضوعات: فرهنگی
   دوشنبه 16 اسفند 13951 نظر »
امام علی (علیه السلام) : آبروی تو چون یخی جامد است که “درخواست” آن را قطره قطره آب می کند، پس بنگر آن را نزد چه کسی فرو می ریزی. نهج البلاغه حکمت ۳۴۶ بیشتر »

موضوعات: فرهنگی
   دوشنبه 16 اسفند 1395نظر دهید »
حیا چیست؟ و چه فایده هایی دارد؟ واژه «حیاء»، یعنی ملاحظه و رعایت حدود و احکام شرعی و عقلی و عرفی و منفعل شدن از ارتکاب محرمات شرعیه و دوری از آن ها جهت حفظ آبرو و حیثیت خود، یا اجتناب از زشتی ها برای دوری از بدنامی و سرزنش در پیشگاه خدا و مردم. (1)… بیشتر »

موضوعات: فرهنگی
   یکشنبه 15 اسفند 1395نظر دهید »
15 اسفند روز درختکاری در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است. تاریخچه روز درختکاری روز درختکاری  ابتدا در سال 1872 و در ایالت نبراسکای آمریکا و در تاریخ 10… بیشتر »

موضوعات: فرهنگی
   یکشنبه 15 اسفند 1395نظر دهید »
آیت اللّه جوادی آملی: البتّه لازم نیست که همه در حوزه بمانند و ملّا شوند بلکه بعضی برای سفیر_هدایت و طرح_هجرت خوب اند و پاداش و نتیجه کار نزد خدا معلوم میشود. حضرت امیر علیه السلام در یک بیان نورانی میفرماید: « ألغِنی والفقرُ بعدَ العَرضِ علَی اللّه »… بیشتر »

موضوعات: فرهنگی
   چهارشنبه 4 اسفند 1395نظر دهید »
نعمت پروردگار که از آن سوال می شود چیست ؟! بسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ روزی ابو حنیفه به محضر امام صادق علیه‌السلام آمد. امام فرمود: شنیده‏ام که این آیه ((ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم)) در روز قیامت به طور حتم از نعمتها سؤال می‏شوید. [سوره تکاثر،… بیشتر »

موضوعات: فرهنگی
   سه شنبه 3 اسفند 1395نظر دهید »
چه می‌شد اگر مسلمانان به یک رساله عمل می‌کردند؟! کتاب امام صادق علیه السلام بزرگان عامه به پیغمبر صلّی‌اللّه علیه‌وآله که ضبط صوت وحی بود، گفتند: «إِنَّ الَّرجُلَ لَیهْجُرُ؛ قطعاً این مرد هذیان می‌گوید!». در حقیقت به وحی و خداوند که صاحب صوت بود، نسبت… بیشتر »

موضوعات: فرهنگی
   سه شنبه 3 اسفند 1395نظر دهید »