« ماجرای شهادت امام حسن عسکرى علیه السلام و اثبات امامت امام زمان عجل الله تعالی وفرجه الشریف​روز دانشجو و وظيفه دانشجويان »

 

«درگاه شیطان »
متاسفانه با بيان جنگ فرهنگي عده اي به دنبال مقابله با آن در کره اي ديگر مي گردنند غافل از اين که دشمن در خانه هاي آن ها نفوذ کرده و بر روي پشت بام هاي آن ها کمين کرده است.بدون شک فرهنگ ديگران به خصوص فرهنگ نظام استکباري ، تهديدي جدي براي يک ملت محسوب مي شود. در تهاجم فرهنگي يا يک ملت فرهنگ اصيل خودرا ناديده گرفته و به فراموشي مي سپارد يا آن را ضعيف به حساب مي آورد ؛ يعني عملا خود را در معرض تهديد پذيرش فرهنگ ديگران قرار داده و فرهنگ بيگانه را براي خود اصيل و جذاب تلقي نموده و آن را با علاقه قبلي مي پذيرد ، البته جزء آن ملت بيگانه نمي شوند ، بلکه به صورت عاريه به آن ملت مي چسبند چنانکه رهبر فرزانه انقلاب در اين خصوص فرموده اند : “وقتي يک ملتي ، فرهنگ يک ملت ديگر را قبول کرد ، همين مي شود ؛ مي شود جزوي از آن ملت ، منتها مثل بچه ي ناتني ، مثل جماعت درجه پست تر. هم برطبق ميل آن ها رفتار مي کند، هم مثل خود آن ملت از طرف آن ملت تحويل گرفته نمي شود . …. استکبارنسبت به دنياي اسلام هميشه اين را خواسته است .” (9/1/85)
دشمنی که خود رابرای مقابله باایران آماده کرده بود متوجه شد ایرانی که طی 8 سال بادست خالی دربرابر ابرقدرتهای نظامی جهان ایستاد قطعا از لحاظ نظامی نمی تواند با این کشو وارد جنگ شود وجنگ سخت را نمی تواند دوباره رقم بزند لذا با جنگ فرهنگی به سمت ایران حمله کرد ومتوجه شد تنها با جنگ فرهنگی می توان ایران را خراب کردومتاسفانه تاحدودی هم موفق بود.
یکی از حربه های جنگ نرم که متاسفانه درخانه بسیاری از ماها نفوذکرده است بحث ماهواره است که به فرموده رهبری: ماهواره گنداب فسادی است که باتیرهای زهرآگین خودش به سمت ملتها هدف گیری نموده است.
امروز ماهواره ها وشبکه های ماهواره ای درسراسر دنیا با 32140شبکه قد علم کرده اند که از این تعداد 18000شبکه درکشور ما قابل رویت است وبیش از3000شبکه با شفافیت دریافت می شود.
ماهواره هم مانند ديگر وسايلي كه در اختيار انسان است وسيله اي است دو بعدي (مفید یا مخرب) و اثرات آن بستگي به فرد استفاده كننده دارد. اما بايد به اين نكته توجه نمود كه آثار مخرب آن بيشتر از آثار مفيد وآموزنده اش مي باشد و در عين اينكه فرد از آثار مفيد آن استفاده مي نمايد ممکن است بطور ناخودآگاه تحت تأثير عوارض منفي آن هم قرار بگيرد. لذا استفاده از ماهواره داراي اثرات سوئي است كه در مواردي اصلاح اين اثر، مشكل و يا غير ممكن خواهد شد. از اثرات ماهواره اين است كه به صورت نا خودآگاه پيام هاي منفي را ارسال كرده به نحوي كه در روح و جان مخاطب اثر گذار بوده وانسان را به مسير هاي غير واقعي و نادرست سوق مي دهد.
اثرات ماهواره را مي توان در سه حوزه «اعتقادي»، «فرهنگي و اخلاقي» و «سياسي» مورد بررسي قرار داد و اين اثرات در مورد جوان ها عميق تر و شديد تر مي باشد :


الف) اعتقادي
از آن جا كه هر انسان به لحاظ ايدئولوژيك داراي يك سري مباني واعتقاداتي مي باشد ورفتار او نيز مطابق با نوع تفكر او نسبت به جهان وخداوند هست، پس بايد از اين مرزهاي اعتقادي دفاع كرده و آن ها را به نحو احسن بشناسد و مهمترين دشمن در عرصه اعتقادات، شبهات و تلقين هاي نادرست بوده و در زمان فعلي اين شبهات با رنگ و لعاب زيباتر خود را

بروز مي دهند. متاسفانه ماهواره در شمار ابزارهايي قرار گرفته كه به مرزهاي عقيدتي انسان ها خصوصاً اسلام و به ويژه مكتب تشيع حمله ور شده و قصد دارد اساس اين مكتب را در هم بريزد. البته نا گفته نماند اغراض سياسي در اين مساله بي تأثير نيست.
ب) فرهنگي و اخلاقي
همان طور كه مي دانيد هويت انساني به فرهنگ وتمدن او بر مي گردد و انساني كه داراي فرهنگ وتمدن نباشد دچار بحران هويت گشته و از او يك شخصيت كاملاً وابسته و متكي به ديگران مي سازد و دائماً چشمش به ديگران بوده تا خود را همانند آن ها قرار دهد واين مطلب به ويژه در مورد ملت ايران كه داراي فرهنگ كهن واصيل مي باشد بسيار خطرناك بوده وتهديدي بسيار جدي به شمار مي آيد و از طرفي قوام جامعه به اخلاق و رعايت آن توسط افراد جامعه بر می گردد و زماني كه انسانيت، حريم هاي شخصي، اساس خانواده و … از بين برود، چنين جامعه اي از درون خالي شده و با تلنگري در هم مي ريزد واين مساله در مورد جوانان ونوجوانان مهم تر است. . ماهواره از طريق پخش فيلم هاي پورنو و سكسی، شهوت برانگیز و غير اخلاقي كه نتيجه اي جز بي بند و باري، بي حيايي، مشوش شدن ذهن جوان و … ندارد به اين مقصد پليد دست پيدا مي كند.

ج) سياسي
از آن جا كه دشمنان ما با مسأله نظامي موفق به پيشبرد اهداف خود مبني بر تصرف و تسخير ايران اسلامی نشدند، بر همين اساس از ابزارهايي مانند ماهواره، اينترنت و … كمك گرفته اند تا مردم يك كشور را از طريق القاي شبهات و حرف هاي غير واقعي نسبت به نظام دلسرد كرده وآنها را به نوعي به دشمني با نظام دعوت مي كنند و اين اقدام از طريق راه هاي مختلف و در ظاهري بسيار زيبا و فریبنده و با اظهار كمك به مردم يك كشور صورت مي پذيرد.

وامروز ما افسران جنگ نرم وظیفه داریم با هوشیاری وبصیرت کامل درمقابل این هجمه ی دشمن با سلاح ایمان ،علم ،شجاعت وبا پیروی از ولایت فقیه با تمام وجود مبارزه کنیم وثابت کنیم ما ادامه نسل همان مردان غیورو شیرزنان دیروزیم که نگذاشتیم دشمن حتی به یک وجب از خاک مقدس ما چنگ اندازی کند وامروز هم اگر لازم باشد آماده ایم برای پاسداری از آرمان ها ، عقاید و اسلام وانقلاب عزیزمان وادامه راه شهدا از جان خود بگذریم….

 

 


موضوعات: اخبار
   چهارشنبه 17 آذر 1395


فرم در حال بارگذاری ...